Sivut

keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Agilityn eskari




Uutukainen ulkoasu, toivottavasti pidätte! Mä ainakin pidän bannerista, ja siitä kiitokset kuuluu taitavalle Roosalle! :-) 

Maanantaina käytiin lenkkeilemässä ihanissa maastoissa, pitkospuilla siis (mun nykyinen lemppari lenkkeilypaikka)! Ja illalla taas vaihteeks rannalla, jossa Vinja innostu menemää veteen paljon innokkaammin ja syvemmälle kun ennen!

Tiistaina meillä oli ensimmäinen kerta agilityn alkeiskurssia. 
Alkuun käytiin ryhmässä läpi meidät viisi koirakkoa eli esiteltiin itsemme ja sitä rataa. Meidät jaettiin mineihin jossa oli kääpiövillis ja kleinspitz, ja makseissa taas Vinja, aussie ja border collie. Me harjoteltiin niin, että minit meni ensin putkelle ja me taas hypylle. Vinja ja mä mentiin ensin hypylle, aluksi tehtiin niin, että mä olin namikupin luona ja kutsuin V'tä ja Laura (ohjaaja) piti Vinjaa. Sitten vaihdettiin niin, että mä lähetin ja juoksin Vinjan kanssa ja Laura oli namikupilla, hyvin Vinja tajusi, mutta se seuras mun kättä. Joten nyt kotona on eteen meno harjoituksia. Sitten siirryttiin muiden vuoron jälkeen putkelle. Täähän oli jo V'lle tuttu juttu, eli se onnistu toosi hyvin. Pikkuhiljaa pidennettiin putkea ja Vinja meni innokkaasti putkeen. Viimeiseksi oli vuorossa kepit ja otettiin vain keppien loppupäästä toiseksi viimeisen ja viimeisen kepin väliä. Sitten otettiin vielä kolmen kepin välistä. 
Hyvin Vinjalla meni, tai oikeastaan yllättävän hyvin. Odotin, että Vinja ei pysyisi ollenkaan vapaana ja menisi moikkaamaan kavereita, mutta tosi hyvin se keskitty muhun sekä itse tekemiseen. 
Käveltiin treenikentältä kotia vielä 4kilsan lenkki! Ensi viikolla uudestaan, innolla jo odotellaan!






4 kommenttia: