Sivut

lauantai 25. elokuuta 2012

Otsikoton

Noniin, pääsimpähän tännekkin nyt viimeinkin kirjottelemaan. Mitäköhän kaikkea onkaan ehtinyt tapahtua tässä vähän yli viikon sisällä...?
Maijuhan käväisi Vinjan kanssa viime viikolla pentukurssilla, hyvin niillä oli mennyt. Maiju sano, että siitä oli hassua treenata pennun kanssa, koska Felix tavallaan osaa jo ne jutut mitä tuolla treenattiin. Tosiaan, ne oli ottanut sosiialirinkiä eli yks koirakko kiertää seuraamalla toisten koirien välistä ja toiset ottaa kontaktia sillä aikaa, Vinjalla oli menny ihan hyvin! Ne oli ottanu myös seuruuta ja perusasentoa. Vinjan perusasento pitää nyt opetella uudella tavalla, nimittäin mä oon treenannu sitä silleen, että korjaan sen itse, mutta Pia oli sanonut, että V saattaa oppia sen sitten niin, että mä korjaan sen aina eikä V tule sitten enää sivulle suorassa.

Tällä viikolla on tullut jotenkin kiireitä koulun myötä, mikä on koiran kannalta huono, mutta yritän ryhdistäytyä ensi viikoksi. Oon kuitenki ruennut nyt treenaa sen kanssa seisomista, eli sanon ''seiso'' Vinja pysähtyy ja katsoo mua, sitten ''palkka'' ja vapautus. Tota tekniikkaa yritän saada siihen pisteeseen, että pystyis rueta, sitten asetteleen sen takajalkoja.
Ainiin, Vinja täytti tiistaina sen 4kk, otettiin sen kunniaksi taas uusi posetuskuva.

4kk  © Kaisa
Eilen olin Vinjan kanssa pentukurssilla, jossa otettiin alkuun se sosiaalirinki, se onnistu ihan hyvin lukuunottamatta mun sähläyksiä. Kontaktikin sujui hyvin, eikä Vinja välittäny muista koirista, enemmän sitä kiinnosti hajut mitä siellä kentällä oli. Otettiin sitten nopeita istumisen harjoittelua, eli 5 naminsarja, ''istu'', nami ja leikkimisellä liikkelle, sen jälkeen taas ''istu'', nami jne. Se onnistui tosi hyvin. Maahan meno olikin, sitten vähän eriasia, kotonahan Vinjan maahan meno onnistuu hyvin, mutta tuolla se ei suostunu menemään maahan. Pia sano, että se uskoisi, että se johtuu siitä, että se alusta on kentällä niin epämukava, joten me treenataan kotona maahan menoa urakalla. Loppuun otettiin puskaluoksetulo, eli mä juoksin puskaan piiloon, josta kutsuin Vinjaa ja V oli innoissaa, ja se meni tosi hyvin!

Päätin tänään, että treenaan sen sivun kuntoon ensiviikoksi. Otin tänään jo perusasentoa vähän, mutta se ei onnistunut vielä oikeen mitenkään, mutta eiköhän se siitä treenaamalla! Harjoittelin myös sitä maahan menoa ja se sujuu.

ps. http://galleria.menaiset.fi/rukkapets/10154/lyhytkarvainen_collie_vinja#kuva käykäähän tsiiikailee!



1 kommentti:

  1. http://ruispuikula.blogspot.fi/2012/09/suuret-kiitokset-emmalle-tasta.html Kurkkaappas!

    VastaaPoista