Sivut

sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Tämä on syksy

Torstaina meillä oli toko treenit tällä kertaa ohjatusti, ja tajusin, ettei tuo puolen tunnin treeniaika riitä noin isolle porukalle mitenkään. Meitä oli ehkä noin 8 koirakkoa.
Otettiin alkuun kerran sosiaalirinki, Vinjan kontakti ja keskittyminen herpaantui koko ajan, kun uudet koirat oli niin mukavaa ja kiinnostavampaa kun mun tuijottaminen. Seuruu osiokin meni päin pyllyä, joten mun on opetettava tuo seuraaminen alusta imuttamalla,nimittäin olen sen pilannutkin vähän liian nopealla etenemisellä.
Otettiin myös jäävää seisomista samoin istumista. Seisominen onnistui iha ookoosti, istuminen taas paljon paremmin, mulla oli tarpeeks napakka äänensävy ja käsi apuna tossa istumisessa. Muuta me ei oikein ehditty tekemään, paitsi loppuun luoksetulot loppuasentojen kera.
Treenien jälkeen piti odotella Maijua omista treeneistään, joten menin Vinjan kanssa ajan tappamiseksi käveleen metsään, olin just ehtiny huokasta helpotuksesta, että miten hyvin toi pysy vapaana, niin eiköhän tuo huomaa ja lähde Hatin luokse, joka juoksee taas Vinjaa vastaan, eikä neidin korviin kantautunut mun ''tänne''-käskyt tai mitkään muutkaan. Lopulta menin ja nakkasin sitä niskasta kiinni ja laitoin hihnaan.

Ollaan käyty lenkkeilemässä ahkerasti Maijun kanssa, en tiiä, että mikäköhä tässä syksyssä oikeen on, kun innostaa lenkkeilemään niin paljon. Voi kyllä olla, että lenkillä unohtuu ees hetkeks koulu asiat ja kokeet.
Käytiin eilen kävelemässä pelloilla samassa aitauksessa parin hiehon kanssa, tosi nätisti V oli, ei se muuta tehnyt kun katellut vaan, paristi yritti päästä luokse, mutta tajusi sitten olevansa hihnassa. 
Käväistiin eilen myös Mikkelissä ja äiti kävi mun kanssa noutamassa m&m'stä paketin ja ostettiin samalla 12kg säkki Brit Caree, kun oon ostanut niitä kolmen kilon säkkejä, mutta tuntuu ettei ne riitä, kun vähän yli viikoksi. Niin olin siis tilannut sen pannan, Hurtan puolikuristava pyöröpannan, väriltään cappucino, ja kokoa 45 tää unelma oli nimittäin alennuksessa 14,95€ (norm. 28.90€), ja oli mun pakko tilata mukaan nameja, koska tilauksen hinnan alaraja on se 15€, mitä rahastusta. Mutta niin, innoissani avasin paketin, eka ajatukseni siitä olikin ''fak se onki iha äly iso......'' oli nimittäi niin pienestä kiinni etten ois tilannu kokoa 50, mutta luojan kiitos tilasin ton nelivitosen, nyt ku oon pitäny sitä ton piskin päällä oon tykännykki tosi paljon, saishan toi toki vielä kasvaa niin panta ois ihan bueno.
Vinja pääsi tänään mukaan käymään mummin luona. Automatkalla mun tietääkseni tuo ei edes kuolannut, joten hurraa, edistystä. Kun kävin ton kanssa kävelemässä eka tuli vastaan russeli ja tää rupes hyppimään, olin hävetä silmät päästä. No, sittempä tuli vastaan toinen russeli, ja sen ohitus suju tosi hyvin, tarjosin Vinjalle namia ja tää nainen seuruutti omaansa. Eniten mua tossa koko tilanteessa häiritsi yks vastaantuleva mies, joka jäi seisomaan _meidän_ kohdalle ja katteli, kun yritin imuttaa ja kehua tota. Kysyin Kaisalta haluisko se heittää, pikku lenkin nopsaa meidän kanssa, joten heitettin rannan kautta lenkki. Pidin Vinjaa vapaana vähän aikaa, mutta mä en vaan luota siihen, kun tulee ihmisiä vastaan, joten mun oli pakko napata se aina kiinni kun ihmisiä tuli. Pysähyttiin hetkeks yhelle nurmikolle, jotta piskit sais hetken riekkua, V sai taas sen aaihanaaoonvapaasaanriehua-kohtauksensa, veti useesti rönät liukkaalla nurmella ja lehtien seassa, mut eihän se mitään, saatiinpaha nauraa tonkin älylle. Kun oltiin jatkamassa matkaa ja olin ottamassa sitä just kiinni, niin eiköhän sieltä tuu mummeli kävelysauvojensa kera, kutsuin piskin mun luokse ja jopa tuli luokse, jesjes ylpeä mamma!! Loppulenkki sujuikin ihan nätisti hihnassa kuljeskellessa.

Kokeiltiin taas V'n kanssa pentuaksaa, alkuun piti vähän muistutella, että miten kaikki menikin, mutta loppujen lopuks koko homma alkokin sujuun. Otettiin siis putkea, hyppyä (ihan minillä rimalla), sekä rengas ihan vain sillein, että tuo uskaltaa kävellä sen läpi.

Tokoiltiin myös Maijun kanssa niin, että me otettiin aina liikkeet niin, että mä teen vaikka ensin Vinjan kanssa jonkin liikkeen, sitten Maiju Felixin kanssa. Pakko tähän väliin sanoa, että nyt mä vasta huomaan miten paljon Maiju ja F on kehittynytkään vuoden aikana, ihan superia!
Vinjan kanssa paneuduin tohon seuraamiseen, eli imutin sitä suurempia pätkiä ja kerran uskalsin jopa nostaa käden ihan sekunniksi, koska toi edistää _niiin_ paljon, että huhuh. Perusasento on meillä sujuukin jo tosihyvin. Otin Vinjan kanssa luoksetulon niin, että painotin sille käskyä ''istu'' ja peruutin kauemmaksi, lopulta kutsuin sen luokse, ihan hyvin sujui paitsi piti painottaa käskyä tosi paljon.

Laitoin Vinjalle taas korvat teippiin, oikeastaan sitä Lahtea varten, pelkään nimittäin koko ajan, sitä niiden nousemista, mutta saavatpahan nyt olla ainakin kaksi viikkoa teipeissä.
Ensi viikolla tarkoituksena ois käväistä lauantaina MPKY:n mätsäreissä Mikkelissä, jonka jälkeen matkustellaan linkalla Juvalle ja majottaudutaan yöksi Kaisalle.
Lopuksi vielä pahoittelun tästä _pitkästä_ ja sekavasta, sekä kuvattomasta postauksesta, mutta lupaan laittaa enskerralla ainakin kuvan pannasta ja uuden rakennekuvan V'stä! Joten niitä odotellessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti